2016. január 30.

KSI SE: több, mint judo

Egy élsportoló szeme előtt pályafutása során egyetlen cél lebeg, a legjobbnak lenni. Ahhoz, hogy a többi sportolóval szemben előnyt tudjanak szerezni, nagy hangsúlyt kell fektetniük a sportági edzéseken kívüli erősítő, technikai, gyorsaságfejlesztő felkészülésekre is. Azonban ezen kiegészítő edzések a hobbisportolók számára sem haszontalanak.




Így van ez a KSI SE-nél is, ahol a judós edzéseken túl, a különböző funkcionális edzésformák is szerepet kapnak a felkészülésben. A saját testsúlyos tréningek mellett, a felkészült edzők által levezényelt TRX, vagy Kettlebell edzéseken senkinek nem marad nyugalmi állapotban a pulzusa.


Mi is az a TRX?
Az eszközt az amerikai haditengerészet elit csapata fejlesztette ki. Randy Hatrick és csapattársai kikötőkben, raktárakban, hajókon és tengeralattjárók belsejében keresték a lehetőségét annak, hogy folyamatosan csúcsformában legyenek. A TRX® Suspension Trainert először a katonaságon tesztelték, napjainkra viszont már a fitnesz szakemberek kedvenc eszközévé vált.




A Kettlebellről
A Kettlebell vagy girja egy hagyományos orosz öntöttvas súly, úgy néz ki, mint egy füles ágyúgolyó. Az 1986-os Szovjet Súlyemelő Évkönyv megfogalmazása szerint „nehéz lenne még egy olyan sportot találni, ami olyan mélyen gyökerezik népünk történelmében, mint a kettlebell-sport”. A kettlebell annyira népszerű volt a cári Oroszországban, hogy minden erőművészt vagy súlyemelőt girjeviknek neveztek, azaz „kettlebellesnek”.


A sportágspecifikus mozgások gyakorlásában is újítottak a KSI judósai, akik nem utasítják vissza más sportágakból érkező segítséget, így kedd reggelenként brazil jiu-jitsusokkal tartanak közös edzéseket, hogy földharc technikájukat még hatékonyabbá tegyék.

A sérülések, a mozgásszervi problémák kezelésében az egyik leghatékonyabb módszert alkalmazzák a KSI-nél. A Kinesio Tape technika gyors, fájdalommentes, hatékony segítséget nyújt ficamok, húzódások, sportsérülések, gerinc és végtagfájdalmak kezelésekor, valamint mozgásszervi műtétek utáni rehabilitációban is. A különböző szakszerű ragasztási technikák segítségével erősítő, korrigáló vagy regeneráló hatást lehet vele elérni.




Egyre több hazai sportoló alkalmazza az úgynevezett PRS9 légzéstechnikát. A módszer nemcsak a légzésre épül, hanem megfelelő kondicionális és mentális felkészüléssel is párosul. Azok, akik használják, kedvező változásokat tapasztaltak a teljesítményükben.



A PRS9 ötletgazdája az Eb-bronzérmes Csizmadia Zoltán, aki a KSI vezetőedzőjével, Pánczél Gáborral és a szabadtüdős merülő szakemberrel, Ágh Csabával közösen dolgozta ki a programot, amelyet a KSI judósai, Joó Abigél és Tóth Krisztián elsőként kezdett el, és ma már számos sportoló vesz részt benne.

„Az új előrelépési irányvonal olyan lehetőséget teremthet, amelyet versenyzőink óriási pluszként alkalmazhatnak a nemzetközi mezőnyben. Reményeink szerint, az eredmények tükrében az egész magyar sport profitálhat a programból!” - mondta a kezdetekkor Pánczél Gábor.

„A két versenyző teljesítménye egyértelműen javul. 2014-ben indult a program, a nemzetközi eredményeik és saját bevallásuk is alátámasztja a módszer sikerét” - hangsúlyozta Preiszler Gábor, aki szakmaiságát azzal is bizonyította, illetve bizonyítja, hogy a judonövendékek felkészítése mellett a vívók erőnléti edzője is egyben.

A KSI-nél nem elégszenek meg a régi, bevált módszerekkel, a folyamatos fejlődés érdekében hajlandóak, és mernek is újítani. Ennek eredményeképpen jelenleg két judósuk áll a riói olimpia küszöbén, és a cél az, hogy ezt a számot a jövőben is tartani tudják.


 
LEGYEN ÖN IS A KLUB TAGJA!
(Judoinfo.hu 2016)



KSI SE

Szakosztályvezető:
Dr. Hetényi Antal Gábor

Honlap:
www.ksijudo.hu





Edzőterem címe:
Gerevich Aladár Nemzeti Sportcsarnok
Budapest XIV., Istvánmezei út 3-5.


Galéria